על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, בהתאם למספר השנים בהם שהיתם בחו"ל ולא הוגדרתם כתושבים ישראליים, עליכם להמתין תקופה עד לקבלת שירותי רפואה מסל הבריאות הממלכתי בישראל (נקרא בשם "תקופת ההמתנה לשירותים רפואיים"). תקופה זו הינה חודש עבור כל שנה בה לא הוכרתם כתושב קבע בישראל ועד מקסימום של 6 חודשי המתנה בהם לא יינתן כיסוי לשירותים רפואיים  (ילדים עד גיל 18 מכוסים באופן מיידי. ראו בהמשך).

לאופן חישוב תקופת ההמתנה ראו ההסברים באתר המוסד לביטוח לאומי   http://www.btl.gov.il/Insurance/Living_abroad/Pages/chishuvTkufatHamtana.aspx

מי שמבקש להיות בכיסוי רפואי, עומדות לפניו 2 אפשרויות :

  1. לשלם/לפדות את תקופת ההמתנה. תשלום של 12,240 שח עבור כל בוגר מעל גיל 18 וללא קשר למספר חודשי ההמתנה
  2. לרכוש כיסוי רפואי פרטי

הכיסוי הרפואי הפרטי מדמה את השירותים הניתנים בסל הבריאות הממלכתי אולם לא עוקב אחריו ב 100%. קרי, ישנם מספר סעיפים אותם הביטוח הפרטי אינו מכסה באופן מושלם או לא קיימים בו כלל (לדוגמא: אין כיסוי למצב רפואי קיים, נושאי הריון ולידה, אין כיסוי לנושא סיעודי, בדיקות שיגרה ועוד)

יש מספר חברות מרכזיות בתחום. נציג 3 חברות איכותיות להם יש ניסיון רחב בהתנהלות מול תושבים חוזרים:

  1. מכבי: well-come  מתן שירותי רפואה פרטיים על ידי קופ"ח מכבי בתוכנית מיוחדת (מדובר בתוכנית פרטית של קופ"ח מכבי ולא בחברות ישירה בקופה)
  1. הראל: Tour&Care  תוכנית כיסוי מיוחדת עבור תושבים חוזרים ותיירים של "הראל חברה לביטוח". השירות נישען על התשתיות של קופות החולים בפיזור ארצי מלא. ניתן לבחור בין קופ"ח "מכבי שרותי בריאות" (מומלץ) או "כללית".
  1. דיויד שילד : תוכנית כיסוי מיועדת לתושבים חוזרים לתקופת המתנה. השירות ניתן כולו על תשתית קופת חולים כללית בפיזור ארצי מלא.

בין התוכניות השונות קיימים הבדלים בהיקף ואיכות הכיסוי. על מנת להקל בקבלת החלטה, איגדתי את הסעיפים המרכזיים שלדעתי הם החשובים ביותר וממצים את ההבדלים המרכזיים בין התוכניות (ראו טבלת השוואה בהמשך).

באופן מוחלט וללא עוררין, הטוב ביותר הוא לשלם/לפדות את תקופת ההמתנה ולהיות מכוסה בקבלת שרותי רפואה ממלכתיים על פי סל הבריאות באחת מקופות החולים.

מאחר והאפשרות של תשלום/פדיון תקופת ההמתנה יקר מאוד – רוב התושבים החוזרים לישראל מעדיפים לבחור בכיסוי באחת מהחברות הפרטיות.

מומלץ לרכוש ולשלם עבור הכיסוי עוד לפני ההגעה ולהיות מכוסים כבר עם הנחיתה בישראל (בעיקר על מנת "להוריד עוד משהו מהראש" ולא להתעסק עם ביטוחים בימים הראשונים שגם ככה מאוד עמוסים פיסית וריגשית).

(הערה: ילדים עד גיל 18 מכוסים בסל הבריאות הממלכתי באופן מיידי ובתנאי שאחד ההורים מוגדר "תושב חוזר" בביטוח לאומי. מאחר ולעיתים אישור סטטוס "תושב חוזר" מתעכב ועלול להימשך מספר שבועות, הזכאות של הילדים מתעכבת וכך גם הרישום לקופ"ח. מומלץ לרכוש כיסוי גם לילד מתחת לגיל 18 לתקופה של החודש הראשון לחזרה ולא להיות בלחץ על רישום לקופ"ח וכדומה)

להלן טבלת השוואה של הסעיפים המרכזיים בין החברות השונות (שימו לב – המחיר הסופי נקבע לפי הגיל. הטבלה מייצגת דוגמא לממוצע העלויות).

אשמח לקבוע שיחה טלפונית/זום. במהלך השיחה נעמוד על ההבדלים בין החברות, התאמה אישית לצרכים שלכם כזוג או משפחה ונחשב יחד את המחיר האמיתי לתוכנית.

לקשר ישיר ומיידי אפשר לפנות אלי בשאלות בוואטצפ 972-052-5269143 או במייל alontal1967@gmail.com

לקבלת שיחת התייעצות חוזרת אנא השאירו פרטים ונשמח לשוחח איתכם